Hallo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fenne - WaarBenJij.nu Hallo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fenne - WaarBenJij.nu

Hallo Bangkok!

Door: juf Fenne

Blijf op de hoogte en volg Fenne

12 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo!!

Ik zit nu al iets meer dan een week in Thailand! Vervelen doe ik me geen moment, er is hier genoeg te doen. Het is hier wel erg warm, soms wel zo’n 40 graden! Het liefst heb ik hier korte broeken en t-shirts zonder mouwen aan omdat dat het meest luchtig is. Op de basisschool waar ik stage loop mag dit niet.. Daar moet ik altijd een rok of een jurk aan met de schouders bedekt (dus korte mouwen of zonder mouwen maar dan wel met een vestje of een jasje erover). Daaronder moeten we ballerina’s aan. Afgelopen week heb ik hele erge last gehad van dikke enkels van het vele staan op de basisschool & door de hitte. Dat deed echt pijn! Vooral als ik even had gezeten en dan weer ging lopen, auw! Gelukkig is het nu al weer bijna weg ☺, gelukkig maar!

Eerst nog over de vliegreis. Deze duurde iets meer dan 11 uur. Ik heb me niet verveeld in die tijd. Er waren schermpjes in de stoel voor je waar je spelletjes op kon spelen, films op kon kijken enzovoorts. Hier heb ik me wel mee vermaakt. Wat me meteen opviel in het vliegtuig was dat het erg warm was toen we instapten in Amsterdam. Dit bleef het de hele vlucht. Normaal zit ik altijd met een dik vest aan in het vliegtuig, maar dit keer dus niet! We hebben de hele weg in de korte mouwen gezeten, zo warm was het. Toen we aankwamen op het vliegveld in Bangkok viel me meteen de geur op die er hing. Deze geur is moeilijk te beschrijven, het lijkt een beetje op een geur van specerijen of iets dergelijks. Deze geur ruik je overal in Bangkok. Ikzelf moest erg wennen aan de geur. Nu ruik ik hem al niet meer zo sterk als eerst, je went eraan.

We zijn van het vliegveld eerst met de skytrain (een trein die boven de weg rijdt) gereisd en daarna nog een stukje met de taxi. Het verkeer rijdt hier links, dat is wel even raar zeg! Lijkt net alsof de mensen steeds aan de verkeerde kant van de weg rijden of bijvoorbeeld een rotonde verkeerd om rijden.

Mijn appartement ligt aan de rivier. Het is een knus appartementje! Ik voel me er al goed thuis.

Dinsdag 6 mei was de eerste dag dat ik les ging geven op de stageschool. 5 mei was een feestdag in Thailand, dus had iedereen vrij.
Die dinsdag was wel even wennen als je het vergelijkt met Nederland. De basisschool ligt op een soort ‘campus’ zoals je dat noemt. Op deze campus liggen ook een aantal universiteiten.
Het lesgeven gaat wel wat anders dan bij jullie in de klas. De school hier in Bangkok waar ik lesgeef, is een Thaise school, waar de kinderen niet zo goed Engels spreken. Het is soms lastig om de kinderen te begrijpen omdat ze vaak in het Thais hele verhalen tegen mij beginnen te vertellen. Daar versta ik jammer genoeg helemaal niks van. Ik merk steeds meer dat de kinderen nu beter begrijpen dat ik uit een ander land kom en hen niet kan verstaan als zij Thais tegen mij beginnen te praten. Soms krijg je best wel grappige gesprekken omdat we veel met handen en voeten praten.

Ik ga elke dag met de bus naar school. Deze is heel goedkoop als je het vergelijkt met een ritje in de bus in Nederland. 12 Bath betaal je voor een enkeltje (dus alleen heen). Dit is €0,27 eurocent!

De mensen hier hebben andere gebruiken en gewoonten dan wij gewend zijn. Ze buigen voor je met hun handen tegen elkaar aan (lijkt een beetje erop alsof ze bidden). De mensen zijn hier ook heeeel erg vriendelijk en willen je graag helpen. Wat een lieve mensen.

Dit weekend was ik samen met de andere 3 pabostudenten naar een eiland gegaan. Wauw wat een mooie natuur! Hiervoor zijn we twee uur met een busje gereisd naar deze plek. Dit ging allemaal erg goed!

Ik heb nog geen tempel bezocht. Daar kan ik jullie dus nog geen foto van laten zien. Wel heb ik, zoals beloofd foto’s van de school/het klaslokaal waar ik lesgeef. Deze foto’s kun je onderaan dit reisverslag bekijken.

Hopelijk hebben jullie het in Nederland ook leuk! Ik vind het in ieder geval erg leuk om al jullie reacties en vragen te lezen!!

Ik heb trouwens gehoord dat juffrouw El nog een keer oma is geworden! Van harte proficiat! Geniet er goed van!!

Groetjes vanuit het warme Thailand,
Juf Fenne

  • 14 Mei 2014 - 19:31

    Joy:

    hoi,
    is het daar leuk in bangkok?
    en heb je al veel les gegeven?
    en ging het goed?

  • 15 Mei 2014 - 15:51

    Fenne :

    Hoi Joy!

    Ik vind het hier heel leuk! Was eerst wel even wennen hoor, hele andere cultuur en het tijdsverschil is toch 5 uur (voorbeeld: als het in Nederland 10.00 uur is, is het hier 15.00uur). Het is hier heel warm, dus ook dat is wennen.
    Verder vind ik het echt super tof! Ik heb al veel les gegeven. Samen met 3 andere Thaise studenten heb ik een eigen klas. Dat is wel gaaf zeg! Het gaat ook goed, alleen is het soms wel wat lastig omdat de kinderen redelijk veel in het Thais tegen mij terug praten (waar ik dus niks van versta). Met veel gebaren en dergelijke komen we er wel goed uit.

    Ik hoop trouwens dat jullie allemaal een hele fijne vakantie hebben gehad!

    Groetjes juf Fenne

  • 20 Mei 2014 - 10:11

    El Schattefor:

    Wat een leuke ervaring en wat beschrijf je de situatie daar leuk. Je lichaam en geest zullen inderdaad moeten wennen aan de temperatuur en cultuur van het land. Fijn dat je plezier hebt in het lesgeven. Thaise kindren zijn ook kinderen, net zoals hier. Welke leeftijd hebben de kinderen? Jongere kinderen vinden elke vorm van aandacht leuk. Hier gaat alles zijn gangetje en de nieuwe computers doen hun werk. De kinderen zijn naar de gymles en op zulke momenten mis ik je. Zo van OOh Jaaa Fenne is er niet meer en we kunnen niet meer "effe"kletsen. Dadelijk laat ik enke kinderen wat typen.
    Joly
    We hebben ook koningsdag gehad en dat was heel erg leuk . We zijn dus eerst gaan eten en dat was ook heel erg gezellig . Daarna hebben we nog kort een spelletje gedaan voordat we gingen dansen . Dat was met de heele basisshoool , ook met de kleuters . Daarna moesten we weer terug naar de klas en gingen we de groepjes maken . Er kwam elke keer een kind van groep 8 en daar moesten we een groepje mee vormen . Toen alle groepjes compleet waren deden we in een lange rij naar de sportvelden . We kwamen er aan en meneer Lambert deed de groepjes opnoiemen die naar sport moest en de andere naar de spelletjes . Wij moesten dus eerst naar de spelletjes . Daarna naar de sport , en toen we allenmaal klaar waren moesten we touwtje trekken , en raad eens ... ik stond met mijn groepje in de finale ! En alle andere kinderen van het blariacum college ( want die hebben mee geholpen ! ) die moesten ook met zijn alle touwtje trekken . En daarna terug naar school . Dat was een gezellige koningdag ! veel groetjes Jolie

    Tim
    Hé Juf Fenne,
    Veerle, Raoul en Ik mogen samen met juf Phauline een nieuwe inringting bedenken voor de
    achterspeelplaats.
    Dat lijkt mij heel leuk!

    joy
    hoi juf fenne,
    heeft u al veeel les gegeven?
    vindt u het ook leuk?
    ik wens u nog heel veel plezier in thailand
    veel groetjes joy


  • 22 Mei 2014 - 18:53

    Tim:

    Hé juf fenne,
    Vandaag(21 mei) was er een invalmeester.
    Hij heet meneer sjak.
    Hij kan goed les geven en legt alles goed uit.
    groetjes tim.

  • 02 Juni 2014 - 18:32

    Tom Van Zon:

    jufrouw el zij verjaardag waas super leuk we hebben ge kiend en een film gekeken de aller leukste maandag ooit.
    groetjes tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2014

Tempel, lesgeven en Koh Samui

12 Mei 2014

Hallo Bangkok!

13 April 2014

Vragen & nieuwtje

07 April 2014

Welkom!
Fenne

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 5125

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 26 Juli 2014

Thailand

Landen bezocht: